Základní a mateřská škola BASIC
Škola, kterou chtějí děti i rodiče
Základní a mateřská škola BASIC
Škola, kterou chtějí děti i rodiče
Zjistíte více o tom, jak ve školách BASIC vzděláváme děti.
Dítě netráví většinu aktivního dne doma s rodiči, ale ve školce či škole. To škola ovlivňuje celý další život dítěte. Proto je důležité při jejím výběru myslet nejen na to, aby se tam dítě naučilo číst, psát, počítat a něco o světě kolem sebe. Důležité je i to, aby se v ní dítě cítilo dobře, získalo důvěru k sobě samému i okolí a naučilo se fungovat v okolním světě – dětském i dospělém. Vybírejte proto pečlivě, komu své dítě svěříte.
Ve všech stupních škol jsme trávili podstatnou část svých dnů, nacházeli zde první kamarády, lásky, zklamání, vyrovnávali se s autoritami, učili se žít a fungovat ve větší skupině, získávali první zkušenosti a osvojovali si vědomosti a dovednosti pro život. Škola vedle rodiny formuje naši osobnost a vybavuje nás do života.
V minulosti jsme většinou nastoupili do školy nejbližší našemu bydlišti, aniž by o tom rodiče nějak zvlášť uvažovali, nebo dokonce uvažovat mohli. Všechny školy byly téměř stejné a žádná nenabízela něco jiného. Dnes tomu tak ale není. Dobré školy mají vizi, jasně formulovaný vzdělávací program, přístup k dětem a vedení, které zabezpečuje, že všichni dospělí tuto vizi naplňují. Vybírejte školu po konzultaci s jejím vedením. Rodiče vždy velmi dobře intuitivně cítí, co je pro jejich dítě nejlepší, co odpovídá jejich představě i jejich dítěti. Řiďte se proto svou intuicí a nikoliv tradicí.
To, že se v přístupu ke vzdělávání ve veřejnosti něco děje, mění, si všímáme z dotazů na nejrůznějších přednáškách, které pořádáme. Ale také u rodičů, jejichž dítě k nám nastupuje do prvního ročníku či přestupuje z jiné školy.
Mámy a tátové se zajímají o prostředí školy, o to, jaký přístup mají učitelé k dětem, zda zohledňují osobnost dítěte a jeho pracovní tempo, kolik domácích úkolů žáci dostávají a jaká je jejich povaha. Rodina zkrátka chce, aby se jejich dítě cítilo ve škole bezpečně, aby mělo důvěru ve své okolí a okolí důvěřovalo jemu. Aby žák zažíval spíše úspěchy než zklamání a prohry, které by jej mohly uvrhnout do svého vnitřního světa a vypěstovat v něm nechuť ke škole a celému vzdělávání.
S takovými dětmi se však často setkáváme. Jejich rodiče podcenili výběr školy a dítě později ztratilo chuť se vzdělávat, škola se pro ně stala problémem…
Pro rodiče je dnes důležité i to, aby je škola co nejméně zatížila. Protože v dnešní době už nemají možnost ani chuť suplovat školu, trápit se s dětmi nad domácími úkoly, pracně doma dohánět to, co se ve škole nezvládlo, tahat z dítěte, co se mu ve škole stalo, motivovat dítě k tomu, aby se do školy těšilo. Vedle samotného vzdělávaní je tedy při výběru školy třeba zohlednit také celkové klima školy, prostředí, vztahy mezi dětmi a učiteli. To, jak škola přistupuje k dítěti a jeho osobnosti. A také to, zda vůbec, do jaké míry a jakým způsobem řeší problémy jednotlivých žáků a konflikty mezi dětmi.
V Basicu máme bohaté zkušenosti. Vedle mateřské a základní školy provozujeme i studijní centrum, kde doučujeme děti z jiných škol. Denně tedy slýcháme, co je v brněnských školách špatně. Co děti i rodiče trápí, s čím si nevědí rady, jak školy i učitelé komunikují. Denně vidíme, co se může stát během pár měsíců ve škole s dětskou duší. V naší školce a škole proto můžeme tomuto všemu předejít. Přijďte se podívat, jak to s dětmi umíme a že jsou u nás děti šťastné.
Vzdělávání v naší zemi mělo vždy bohatou historii a pevnou tradici, spojenou zejména s působením a dílem J. A. Komenského. Ten kladl důraz na úplné pochopení látky, na důkladné vysvětlování významů slov a na názornost a hmatatelnost výuky. Respektoval taky vzdělávací možnosti každého jedince s ohledem na jeho duševní vyspělost. Vyučování by podle něj mělo být motivující, strukturované a účelné a mělo by držet krok s žákovými vědomostmi z každodenního světa a jeho hlavním cílem by měly být žákovy osobní schopnosti. V minulém i současném století zůstává tradiční české školství těmto hlavním principům a žákovi jako středobodu vzdělávání mnoho dlužno. Z odkazu Komenského díla vychází L. Ron Hubbard. Ten ve svých pedagogicky orientovaných pracích poskytuje velmi podobné myšlenky a návody pro praktické zlepšování člověka v jakémkoliv věku tak, že nenásilnou formou, zcela s respektem k přirozenému individuálnímu stavu každého jedince, nabízí logický sled kroků, které vedou k naplnění vzdělávacích cílů. Na základě vlastního pozorování formuloval bariéry, které mohou bránit v pochopení učiva, ztížit je, člověka ve studiu zpomalit nebo zcela zastavit. Nadto také popsal, jak se student navenek projevuje, když narazí na jednu ze studijních bariér. Právě to může dát učiteli nástroj pro porozumění situaci a její zvládnutí s respektem ke studentovi, v našem případě k dítěti.
Naše metoda čerpá z objevů spisovatele a humanisty L. Rona Hubbarda z oblasti vzdělávání, první skutečné studijní technologie, která poskytuje jedinečný náhled na to, proč studenti zanechávají studia, co způsobuje, že student ztrácí o předmět zájem a také proč nejsou studenti schopni použít v životě věci, které se učili. Tato technologie odhaluje konkrétní bariéry, na které může student při učení narazit a také, jak je může zvládnout.
Základní a mateřské školy BASIC, stejně tak jako studijní centra BASIC, jsou součástí mezinárodní neziskové organizace Aplikovaná scholastika (Applied Scholastics). Ta byla založena v roce 1972 v USA pedagogy soukromých a státních škol. Všechny organizace používají studijní technologii od L. Rona Hubbarda. Ve světě je takových vzdělávacích institucí více než 760.
Ty největší z nich jsou:
© Edubee s.r.o. | ochrana osobních údajů | cookies
Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby